Spoločnosť Magura prináša na trh produkty s cieľom, aby bežný spotrebiteľ zvládol inštaláciu alebo základný servis podľa priložených textovo-obrázkových manuálov alebo videonávodov na tejto stránke alebo oficiálne https://www.magura.com/en/components/techcenter/
Samodiagnostiku a riešenia bežných problémov kotúčových bŕzd nájdete >>>TU<<<
Ak však chcete zveriť svoje brzdy odborníkom, radi pomôžeme:
Cenník servisu MAGURA nájdete >>>TU<<<
OBSAH:
- Záruka
- Maximálne uťahovacie momenty
- Výber správneho adaptéru Magura
- Priame uchytenie radenia na brzdovú páčku
- Brzdové kotúče Magura
- Brzdové platničky Magura
- Brzdová kvapalina Magura
- Brzdové páky Magura
- Základná inštalácia páčiek Magura
- Vycentrovanie brzdového strmeňa
- “Zabehnutie” kotúčových bŕzd Magura (BEDDING)
- Individuálne polepy #customizeyourbrake
- Videonávody Magura
1. Záruka
Pre správnu inštaláciu hydraulických bŕzd alebo komponentov MAGURA pozorne čítajte manuál .
MAGURA poskytuje na svoje brzdy predĺženú ZÁRUKU 5 rokov, konkrétne na tesnenia páky a strmeňa pri používaní výhradne originálnych náhradných dielov MAGURA. Viac o záruke sa dočítate https://www.magura.com/en/components/techcenter/faq-5-year-leak-proof-guarantee
V prípade poškodenia spadajúceho pod “leak proof guarantee” si zákazník s dokladom o kúpe uplatňuje záruku u svojho predajcu brzdy, resp. bicykla, ak tam boli brzdy sériovo montované. Predajca posiela brzdu na reklamáciu do Servisného centra v Nemecku na svoje náklady. Zákazník tak nie je vystavený zbytočným finančným nákladom na reklamáciu.
Upozorňujeme, že produkty MAGURA sú citlivé na uťahovacie momenty skrutiek a spojov. Na poškodenia zapríčinené nesprávnym úťahovacím momentom sa záruka NEVZŤAHUJE! Momenty sú vždy uvedené v návode alebo manuály.
2. Maximálne uťahovacie momenty
Strmeň | 6 Nm |
Objímka | 4 Nm |
Adaptér | 6 Nm |
Kotúč IS | 4 Nm |
Kotúč CL | 40 Nm |
Banjo | 3 Nm |
EBT odvzušnovák na páčke | 0,5 Nm |
Olivová skrutka do páčky | 4 Nm |
Odvzdušňovák na strmeni | 4 Nm |
Brzdové platničky | 2,5 Nm |
3. Výber správneho adaptéru MAGURA
Oficiálny návod ku kompatibilite adaptérov
POSTMOUNT
- QM26 + 23 mm, e.g. 180 mm to 203 mm (discontinued)
- QM44 + 23 mm, e.g. 180 mm to 203 mm (nahrádza QM26)
- QM28 + 40 mm, e.g. 140 mm to 180 mm (discontinued)
- QM40 + 20 mm, e.g. 160 mm to 180 mm
- QM42 + 43 mm, e.g. 160 mm to 203 mm
- QM45 + 40 mm, e.g. 180 mm to 220 mm (nahrádza QM28)
- QM46 + 17 mm, e.g. 203 mm to 220 mm
IS MOUNT
- QM5 + 43mm, e.g. front 160mm to 203mm
- QM9 + 63mm, e.g. rear 140mm to 203mm
- QM12 + 20mm, e.g. front 160mm to 180mm
- QM41 + 40mm, e.g. rear 140mm to 180mm
- QM43 – bez zdvihu
FLATMOUNT
- QM50 F140 / 160 mm Predný
- QM51 160 mm Zadný
- QM52 F160 / 180 mm Predný
4. Priame uchytenie radenia a sedlovky na brzdovú páčku
Oficiálny návod kompatibility objímok Shiftmix
- Shiftmix 1+2 – kompatibilita s SHIMANO I-Spec I+II (staršie páčky 7-11 rýchlostné)
- Shiftmix 3 – kompatibilita s SRAM Matchmaker® a s väčšinou teleskopických sedloviek rôznych značiek (RockShox, OneUP, KS, …)
- Shiftmix 4 – kompatibilita s SHIMANO I-Spec EV (12- rýchlostné páčky XTR, XT, SLX and Deore)
TIP: orientácia je len predvolená výrobcom, dá sa použiť obojstranne, (Viktor: Pravú jazdím vľavo, ľavú vpravo = orientácia bližšie ku gripom)
5. Brzdové kotúče Magura
Viac na túto tému nájdete TU
Pre maximálny výkon bŕzd Magura odporúča výhradne originálne kotúče značky Magura.
VAROVANIE: Používaním opotrebovaných kotúčov s hrúbkou pod 1.8 mm a opotrebovaných brzdových platničiek môže dôjsť k vysunutiu piestov za hranicu maximálnej hodnoty, čo môže spôsobiť zaseknutie piestov a následný pád, popr. zranenie!
Majte prosím preto na vedomí, že:
- Kotúče Magura sú o hrúbke 2.0 mm so špecifickou šírkou brzdnej plochy (Wear Limit 1.8 mm)
- Väčšina konkurečných značiek vyrába tenšie kotúče o hrúbke 1.8mm (Wear Limit 1.6 mm) a s užšou brzdnou plochou.
- Jazdené kotúče stratia zo svojej hrúbky ďalších cca 0.3-0.4 mm.
- 200 mm a 203 mm kotúče nie sú rozmerovo identické kotúče,
- 200 mm kotúče nie sú kompatibilné adaptérmi Magura.
6. Brzdové platničky Magura
Do Eshopu https://slovakbikeparks.sk/eshop/8-brzdove-platnicky
Pre maximálny výkon bŕzd Magura odporúča výhradne originálne brzdové platničky značky Magura
VAROVANIE: V prípade preferencie platničiek inej kompatibilnej značky používajte IBA organické / resinové zmesy. Magura neodporúča používanie plne metalických / sintrovaných platničiek, ktoré generujú násobne viac tepla a mohli by poškodiť tesnenia brzdového strmeňa.
Viac na túto tému nájdete TU
Kompatibilita platničiek MAGURA:
Rada 7.C/P/R/S – všetky 2-piestové brzdy MT4 /MT8 /MT TRAIL zadná / MT sport (s 1 poistnou skrutkou)
Rada 8.C/P/R/S – všetky 4-piestové brzdy MT5 /MT7 /MT TRAIL predná / MT THIRTY (4-dielne výkonné platničky s 2 poistnými skrutkami)
Rada 9.C/P – všetky 4-piestové brzdy MT5 /MT7 /MT TRAIL predná / MT THIRTY (2-dielne platničky bez použitia poistných skrutiek, základná ekonomická rada )
Rada 8. vs 9. – plne kompatibilné, 8. majú tenší unášač (backplate) a hrubšiu vrstvu brzdnej zmesy (o 31%), zároveň i lepšie chladenie
Zmesy platničiek MAGURA:
Zlaté RACE (R) – mäkká najkúsavejšia zmes s vyšším podielov kovov, vhodná na intenzívne a krátkodobé brzdenie, krátka životnosť
Čierne PERFORMANCE (P) – najpoužívanejšie a pôvodné osádzané platne s vynikajúcim výkonom v každých podmienkach a optimálnou životnosťou. eBike Certified.
Modré COMFORT (C) – základná tvrdá zmes, cenovo najnižšia, dlhá životnosť, lepšia modulácia na úkor kúsavosti, bežná záťaž, vhodná na city / touring bicykle
Zelené SPORT (S) – najnovšia zmes certifikovaná na eBike s najdlhšou životnosťou a optimálnym pomerom kúsavosti a modulovateľnosti
7. Brzdová kvapalina Magura
Vo všetkých brzdových systémoch Magura sa používa minerálny olej Royal Blood.
Originálna brzdová kvapalina Magura Royal Blood je obzvlášť šetrná k tesneniam strmeňa, pák a brzdovej hadici. Na rozdiel od brzdovej kvapaliny DOT, ktorá je hydroskopická (pohlcuje vlhkosť), je Magura brzdová kvapalina hydrofóbna (nepohlcuje vlhkosť), má rovnaký bod varu pri všetkých podmienkach a nedegraduje (nekazí sa). Aj napriek tomu však odporúčame výmenu minerálneho oleja v brzdách raz za sezónu. Viac na túto tému nájdete TU
Každý výrobca minerálneho oleja má vlastnú receptúru, základom je však hydraulická kvapalina LHM+. Minerálne oleje môžu byť kompatibilné, ale kvapalina jednej značky nemusí ideálne fungovať v cudzej značke z dôvodu rozdielnych vlastností akými sú viskozita, pomer lubrigačnej zmesy a iných faktorov.
Používaním inej brzdovej kvapaliny zákazník stráca záruku a v prípade poškodených tesnení bude reklamácia zo strany výrobcu zamietnutá.
8. Brzdové páky Magura
9. Základná inštalácia páčiek Magura
Pre správnu inštaláciu brzdovej páčky je nutné najskôr správne nasmerovať šípky, ktoré sú vyrazené na Magura MT objímke (šípky smerom nahor). Najskôr je nutné dotiahnuť vrchnú skrutku upínacej objímky tak, aby tu nebola žiadna medzera medzi páčkou a objímkou, potom je možné dotiahnuť spodnú skrutku objímky. Normálne by pri spodnej skrutke mala byť 2-3mm medzera medzi objímkou a páčkou. Spodnú skrutku doťahujte tak, aby bolo možné väčšou silou celú páčku pretočiť. V prípade pádu by sa páčka mala “uhnúť”. Nepreťahujte skrutky väčším momentom ako 3 Nm. Pretiahnutie skrutiek alebo nesprávne dotiahnutie vrchného a spodného spoja môže spôsobiť prasknutie upínacie objímky, poškodenie závitov páčke a na toto poškodenie sa nevzťahuje záruka!
Nastavenie BAT (iba na MT7-Bite Point Adjustment-6 polôh): Na pravej páčke krútením v smere hodín (doprava) sa chod páky skracuje a zároveň sa aj znižuje modulácia viac k ON/OFF feelingu (vyššia kúsavosť). Krutením do protismeru hodín predlžujeme chod páky a zvyšujeme moduláciu (ľahšia dávkovateľnosť). Na ľavej páčke postupujeme opačne.
10. Vycentrovanie brzdového strmeňa
Pri inštalácii nových kotúčových bŕzd MAGURA je v brzdových strmeňoch minimum prázdneho priestoru (platí najmä pre MT7) medzi novými platničkami a novým kotúčom (hrúbka 2.0 mm), preto môže ojedinele dochádzať k dotyku kotúča a platničiek (“tzv. cinkanie”). Vo väčšine prípadov je po zabehnutí brzdového systému cinkanie eliminované.
Existuje viacero spôsobov ako efektívne vycentrovať strmeň, zopár typov nájdete TU
11. “Zabehnutie” kotúčových bŕzd Magura (BEDDING)
Každú novú brzdu/platničky/kotúč je nutné “zabehnúť”, aby bola dosiahnutá maximálna brzdná sila.
MAGURA odporúča: Na rovnej ceste zabrzdiť z cca 30km/h do úplného zastavenia jednou brzdou a tento postup opakovať 30x a potom 30x pre druhú brzdu. Neodporúča sa zabehávať dlhým a nepretržitým brzdením, čo môže spôsobiť vytvorenie skla na povrchu platničiek (glazzing)
12. Individuálne polepy #customizeyourbrake
Ponuka vyhotovenia nálepiek na mieru na Vaše páčky – na objednávku aj u nás – viac na https://www.customizeyourbrake.com/
13. Videonávody Magura
A. Inštalácia Magura bŕzd MT série (Installation):
B. Skrátenie Magura hadice MT série:
Každá nová brzda MAGURA je naplnená, odvzdušnená a použiteľná okamžite aj bez skracovania. Skracovať odporúčame až po zabehnutí. Pri rámoch s vnútorným vedením provizórne použite sťahovacie pásky počas doby zabehnutia
(Pozn.: po zabehnutí Vám už bude známy výkon/chod páky brzdového systému MAGURA, čo pomôže identifikovať prípadné problémy po skracovaní hadíc)
MAGURA brzdy (hadice) je možné skrátiť aj bez následného odvzdušňovania (FULLBLEED). Je dôležité postupovať dôsledne krok po kroku viď video nižšie. V prípade menšieho úniku (zopár kvapiek) brzdovej kvapaliny je možné ju doplniť zhora (pozn.: video pripravujeme)
Naplnenie a odvzdušnenie Magura bŕzd (Filling and Bleeding):
VAROVANIE: Brzdy odvdušňujeme vždy bez platničiek a s vloženými BLEEDBLOCKMI, ktoré zabezpečia správny objem brzdového média v systéme. V prípade väčšieho objemu kvapaliny v systéme by mohlo dôjsť k poškodeniu tesnení pri roztláčaní piestov!
V takom prípade je odporúčané odskrutkovať odvzdušňovacieho červíka na páčke ešte pred roztláčaním piestov v strmeni.
.
Vybalancovanie piestov v strmeni (Mobilizing the pistons):
V prípade nerovnomerného vysúvania piestov / cinkajúceho kotúča:
Výmena prstovej páky v páčke (Changing Brake Lever Blades):
Výmena brzdových platničiek MAGURA (Changing Brake Pads):
VAROVANIE: Brzdy odvdušňujeme vždy bez platničiek a s vloženými BLEEDBLOCKMI, ktoré zabezpečia správny objem brzdového média v systéme. V prípade väčšieho objemu kvapaliny v systéme by mohlo dôjsť k poškodeniu tesnení pri roztláčaní piestov!
V takom prípade je odporúčané odskrutkovať odvzdušňovacieho červíka na páčke ešte pred roztláčaním piestov v strmeni.
.
Hits: 16201